Regulamin!

Wszystko o strzelankach organizowanych przez SOIA, oraz pod patronatem SOIA.

Moderator: Żandarmeria forumowa

Regulamin!

Postprzez atreides » 20 cze 2007, 09:33

10 Przykazań

1. Udział w strzelance oznacza akceptację niniejszego regulaminu.
2. Osoby niestosujące się do regulaminu mogą zostać, decyzją organizatorów, wykluczone z naszych spotkań ASG tymczasowo lub permamentnie.
3. Umownym ogranicznikiem wieku jest wiek minimum 15 lat. Decyzją organizatorów można ten limit wiekowy obniżyć w szczególnych, uzasadnionych przypadkach. Wszyscy niepełnoletni są zobowiązani dostarczyć kompletne pozwolenie od rodziców wedle wzoru dostępnego tu.
4. Główną zasadą obowiązującą na naszych strzelankach jest fairplay. Umyślne strzelanie w głowę, notoryczne nadużywanie funkcji full auto, strzelanie serią na małe odległości i oczywiście nie przyznawanie się do trafień jest niedopuszczalne.
5. Limit fps na dystansach CQB (poniżej 20 metrów) wynosi 400 fps. Przy skrajnie niskich odległościach dopuszcza sie okrzyk "Dostałeś!", jako strzał. Zabrania sie uzywania replik o mocy powyzej 650fps.
6. Za trafienie uznaje się postrzał w każdą część munduru i oporządzenia. Zasygnalizować trafienie należy poprzez okrzyk „Dostałem!”. W dobrym guście jest też podniesienie do góry ręki.
7. Każdy uczestnik jest zobowiązany do posiadania odpowiedniej ochrony oczu przez cały czas trwania działań. Jest to czynnik krytyczny - na terenie działań każdy musi posiadać gogle lub okulary. Zabrania się strzelać w obozie lub w kierunku osob ktore nie maja odpowiedniej ochrony oczu!!!
8. Każdy uczestnik musi posiadać kawałek czerwonego materiału, czerwoną czapkę lub podobny element służący do oznaczenie siebie jako trupa. W przypadku nie posiadania takowego znacznika, należy takowy zakupic u organizatora. Oznaczyć się należy jak najszybciej po trafieniu.
9. Osoby trzecie (fotografowie, obserwatorzy etc.) mają wstęp na teren działań pod posiadania odpowiedniej ochrony oczu. Powinny też mieć cały czas na głowach czerwony znacznik lub założone kamizelki odblaskowe.
10. Organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody zdrowotne lub materialne, jakie mogą ponieść uczestnicy.


Zasady scenariusza

Postanowienia ogólne
1. Poniższy zbiór zasad jest uzupełnieniem do tzw. „10 przykazań”, które obowiązują bezwględnie wszystkich uczestników.


Trafienia
1. Każdy uczestnik ma bazowo cztery punkty życia.
2. Leczenie przez medyka konsumuje jeden punkt życia, zaś przez innego uczestnika - dwa.
3. Leczenie odbywa się poprzez zawiązanie kompletnego bandaża w przybliżonym miejscu trafienia (żadne skrawki nie wchodzą w grę).
4. Trafiony może wzywać pomocy poprzez okrzyk "MEDYK!” oraz przez radio, ale nie może się poruszać, strzelać ani udzielać informacji (np. O pozycjach wroga) swoim sojusznikom.
6. Trafiony (rowniez osoba postrzegana jako „zabita”) musi położyć się natychmiast na ziemi, oznaczyć czerwoną szmatą i odczekać piętnaście minut w miejscu trafienia - niezależnie od tego, czy pomoc może nadejść, czy nie. Po tym czasie wykrwawia się na śmierć i może udać się do trupiarni lub respawnu i nie można mu więcej udzielić pomocy medycznej.
7. Trafionego mogą przemieszczać inni członkowie oddziału - niosąc go lub wlokąc po ziemi, przy czym ranny powinien stawiać realistyczny opór (żadne bieganie za rączkę nie wchodzi w grę i będzie tępione).
8. Trafienie w broń eliminuje broń z rozgrywki do czasu odwiedzenia bazy. W tym czasie wolno używać broni bocznej, używać broni pożyczonej i ogólnie wykonywać wszystkie normalnie dozwolone dla żywych działania.
9. Trafienia osiągnięte wskutek rykoszetu nie liczą się.


Medycy
1. Medyk ma 15 minut od momentu trafienia na rozpoczęcie opatrywania rannego żołnierza. Jeśli pomoc nie nadejdzie, lub nie zostanie udzielona kompletnia (np. Medyk zostanie postrzelony w trakcie opatrywania), to trafiony wykrwawia się i musi udać się do respawnu lub strefy bezpieczeństwa.
2. Za opatrunek uznaje się tylko i wyłącznie kompletnej długości bandaż opatrunkowy. Czas aplikacji opatrunku zależy zatem od sprawności Medyka i zajmuje odpowiednio dużo czasu (1-3 minut). Bandaż należy zaaplikować w przybliżonym miejscu trafienia.
3. Leczenie odbywa się poprzez zabandażowanie przybliżonego miejsca trafienia.
4. Nie dopuszcza się zdejmowania założonych opatrunkow do momentu "śmierci".
5. Rany zadane nożem nie mogą zostać uleczone, "zabijają" od razu.
6. Zabrania sie medykom leczenia samych siebie.
7. Medyk nie może nosić więcej, niż 10 opatrunków, lecz może je uzupełniać w punkcie dowodzenia/szpitalu. Wyjątkiem jest posiadanie Torby Medycznej.

Noże i nokałtowanie
1. Dopuszcza sie zabicie przeciwnika poprzez polozenie mu ręki na karku i wypowiedzeniu słów "KNIFEKILL" lub "NIE ZYJESZ".
2. Osoba zabita powinna zachowując ciszę położyć się na ziemi.
3. Osoba zabita wg pkt. 1. jest uważana za martwą - nie może zostać wyleczona. Po przepisowych 15 minutach powinna udać się do respawnu.
4. Zabrania się używania prawdziwych nozy!
5. Gumowe repliki noży mogą zostać dopuszczone do gry po wcześniejszym zaakceptowaniu ich przez organizatorow.
6. Dopuszcza się "ogluszenie" przeciwnika poprzez klepnięcie go w tył głowy i wypowiedzenie słów "NOKAUT" lub „OGŁUSZONY”.
7. Osoba ogłuszona powinna, zachowując ciszę połozyć się na ziemi.
8. Osoba ogłuszona uważana jest za nieprzytomną przez czas 5 minut - nie powinna pamiętać nic, co się działo w tym czasie.
9. Można ogłuszyć opornego przesłuchiwanego/więźnia.
10. Nie można ogłuszyć osoby, która posiada zapięty na głowie hełm.

Branie do niewoli
1. Dopuszcza się branie jeńców.
2. Na jeńca można wziąć rannego (po uleczeniu), bezbronnego (po otrzymaniu trafienia w broń) lub ogłuszonego przeciwnika.
3. Podczas brania do niewoli, jeniec powinien oddać wszystkie przedmioty "scenariuszowe" (mapy, listy, rozkazy itp.), jeśli pojmujący zadeklarują przeszukanie. Powinien też oznaczyć broń czerwoną szmatą i usunąć z niej magazynek.
4. Zabrania się zabierania jeńcom broni/ekwipunku bez zgody ich właścicieli.
5. Dopuszczalne jest skucie/związanie jeńca, ale tylko za jego zgodą.
6. Ucieczka z niewoli jest dopuszczalna lecz na wezwanie do zatrzymania się, jeniec musi sie zatrzymać.
7. Jedyna forma przemocy, której może się dopuścić jeniec, to ogłuszenie.
8. Nie wolno trzymać jeńca dłużej, niż 30 minut, chyba że jeniec wyrazi zgodę lub będzie tego wymagał scenariusz.
9. Jeniec nie może korzystać ze swojej broni do czasu wyzwolenia przez swoich (lub z jakiegoś powodu wyzwolenia przez więżącego).
10. Za zgodą właściciela, jeniec może skorzystać z broni ogłuszonego przez siebie przeciwnika.
11. Jeniec może korzystać ze swojej własnej broni po dotarciu do swej bazy (fabularnie: pobiera "nową" ze zbrojowni)


Oznaczenia ekip
1. Dla odróżnienia stron występujących w grze używane będą kolorowe opaski na ramię.
- zielona
- biała
- niebieska
- żółta
2. Zabronione jest zdejmowanie oznaczen przydzielonej strony.
3. Medycy oznaczeni są dodatkowo czerwoną taśmą.

Amunicja i pirotechnika
1. Nie wolno doładowywać magazynków w obszarze działań - wolno robić to jedynie w bazach lub w punktach wyznaczonych w scenariuszu.
2. Dopóki znajduje się ona w magazynkach, wolno posiadać przy sobie naraz dowolną ilość amunicji.
3. Dozwala się pirotechnikę, dopóki nie zagraża ona bezpieczeństwu zdrowotnemu innych uczestników.
4. Najsilniejsza petarda, jakiej można używać w granatach to k206
5. Granaty nie mogą zawierać części metalowych ani ciężkich zatyczek (gips, zaprawa klejowa, cement itd.)
6. Świece dymne tylko i wyłącznie bezogniowe
7. W granatach hukowych limit decybeli równy 150db.
8. Granaty produkowane od podstaw (nie na bazie petardy, a własnej mieszanki) dozwolone wyłącznie po konsultacji z organizatorami.
9. Miny pirotechniczne dozwolone wyłącznie po konsultacji z organizatorami.
10. Dozwala się miny dźwiękowe - po zdetonowaniu, uczestnik który aktywował minę jest uważany za martwego i nie może być leczony. Musi odczekać 15 minut w miejscu śmierci przed udaniem się na respawn.
Ostatnio edytowano 05 maja 2009, 19:37 przez atreides, łącznie edytowano 4 razy
Obrazek
2nd CEB prowadzi stałą rekrutację! Więcej informacji na PM.
https://www.facebook.com/2ndCEB
Avatar użytkownika
atreides
Zarejestrowany
 
Posty: 3846
Dołączył(a): 18 maja 2007, 21:03
Lokalizacja: Warszawa

Powrót do Strzelanki ASGW/SOIA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron