Zasady scenariusza

Wszystko o strzelankach organizowanych przez SOIA, oraz pod patronatem SOIA.

Moderator: Żandarmeria forumowa

Zasady scenariusza

Postprzez M » 15 lip 2014, 12:29

Przykładowe zasady scenariusza które są uzupełnieniem do 10 przykazań.



Zasady scenariusza

Postanowienia ogólne
1. Poniższy zbiór zasad jest uzupełnieniem do tzw. „10 przykazań”, które obowiązują bezwględnie wszystkich uczestników.


Trafienia
1. Każdy uczestnik ma bazowo cztery punkty życia.
2. Leczenie przez medyka konsumuje jeden punkt życia, zaś przez innego uczestnika - dwa.
3. Leczenie odbywa się poprzez zawiązanie kompletnego bandaża w przybliżonym miejscu trafienia (żadne skrawki nie wchodzą w grę).
4. Trafiony może wzywać pomocy poprzez okrzyk "MEDYK!” oraz przez radio, ale nie może się poruszać, strzelać ani udzielać informacji (np. O pozycjach wroga) swoim sojusznikom.
6. Trafiony (rowniez osoba postrzegana jako „zabita”) musi położyć się natychmiast na ziemi, oznaczyć czerwoną szmatą i odczekać piętnaście minut w miejscu trafienia - niezależnie od tego, czy pomoc może nadejść, czy nie. Po tym czasie wykrwawia się na śmierć i może udać się do trupiarni lub respawnu i nie można mu więcej udzielić pomocy medycznej.
7. Trafionego mogą przemieszczać inni członkowie oddziału - niosąc go lub wlokąc po ziemi, przy czym ranny powinien stawiać realistyczny opór (żadne bieganie za rączkę nie wchodzi w grę i będzie tępione).
8. Trafienie w broń eliminuje broń z rozgrywki do czasu odwiedzenia bazy. W tym czasie wolno używać broni bocznej, używać broni pożyczonej i ogólnie wykonywać wszystkie normalnie dozwolone dla żywych działania.
9. Trafienia osiągnięte wskutek rykoszetu nie liczą się.


Medycy
1. Medyk ma 15 minut od momentu trafienia na rozpoczęcie opatrywania rannego żołnierza. Jeśli pomoc nie nadejdzie, lub nie zostanie udzielona kompletnia (np. Medyk zostanie postrzelony w trakcie opatrywania), to trafiony wykrwawia się i musi udać się do respawnu lub strefy bezpieczeństwa.
2. Za opatrunek uznaje się tylko i wyłącznie kompletnej długości bandaż opatrunkowy. Czas aplikacji opatrunku zależy zatem od sprawności Medyka i zajmuje odpowiednio dużo czasu (1-3 minut). Bandaż należy zaaplikować w przybliżonym miejscu trafienia.
3. Leczenie odbywa się poprzez zabandażowanie przybliżonego miejsca trafienia.
4. Nie dopuszcza się zdejmowania założonych opatrunkow do momentu "śmierci".
5. Rany zadane nożem nie mogą zostać uleczone, "zabijają" od razu.
6. Zabrania sie medykom leczenia samych siebie.
7. Medyk nie może nosić więcej, niż 10 opatrunków, lecz może je uzupełniać w punkcie dowodzenia/szpitalu. Wyjątkiem jest posiadanie Torby Medycznej.

Noże i nokałtowanie
1. Dopuszcza sie zabicie przeciwnika poprzez polozenie mu ręki na karku i wypowiedzeniu słów "KNIFEKILL" lub "NIE ZYJESZ".
2. Osoba zabita powinna zachowując ciszę położyć się na ziemi.
3. Osoba zabita wg pkt. 1. jest uważana za martwą - nie może zostać wyleczona. Po przepisowych 15 minutach powinna udać się do respawnu.
4. Zabrania się używania prawdziwych nozy!
5. Gumowe repliki noży mogą zostać dopuszczone do gry po wcześniejszym zaakceptowaniu ich przez organizatorow.
6. Dopuszcza się "ogluszenie" przeciwnika poprzez klepnięcie go w tył głowy i wypowiedzenie słów "NOKAUT" lub „OGŁUSZONY”.
7. Osoba ogłuszona powinna, zachowując ciszę połozyć się na ziemi.
8. Osoba ogłuszona uważana jest za nieprzytomną przez czas 5 minut - nie powinna pamiętać nic, co się działo w tym czasie.
9. Można ogłuszyć opornego przesłuchiwanego/więźnia.
10. Nie można ogłuszyć osoby, która posiada zapięty na głowie hełm.

Branie do niewoli
1. Dopuszcza się branie jeńców.
2. Na jeńca można wziąć rannego (po uleczeniu), bezbronnego (po otrzymaniu trafienia w broń) lub ogłuszonego przeciwnika.
3. Podczas brania do niewoli, jeniec powinien oddać wszystkie przedmioty "scenariuszowe" (mapy, listy, rozkazy itp.), jeśli pojmujący zadeklarują przeszukanie. Powinien też oznaczyć broń czerwoną szmatą i usunąć z niej magazynek.
4. Zabrania się zabierania jeńcom broni/ekwipunku bez zgody ich właścicieli.
5. Dopuszczalne jest skucie/związanie jeńca, ale tylko za jego zgodą.
6. Ucieczka z niewoli jest dopuszczalna lecz na wezwanie do zatrzymania się, jeniec musi sie zatrzymać.
7. Jedyna forma przemocy, której może się dopuścić jeniec, to ogłuszenie.
8. Nie wolno trzymać jeńca dłużej, niż 30 minut, chyba że jeniec wyrazi zgodę lub będzie tego wymagał scenariusz.
9. Jeniec nie może korzystać ze swojej broni do czasu wyzwolenia przez swoich (lub z jakiegoś powodu wyzwolenia przez więżącego).
10. Za zgodą właściciela, jeniec może skorzystać z broni ogłuszonego przez siebie przeciwnika.
11. Jeniec może korzystać ze swojej własnej broni po dotarciu do swej bazy (fabularnie: pobiera "nową" ze zbrojowni)


Oznaczenia ekip
1. Dla odróżnienia stron występujących w grze używane będą kolorowe opaski na ramię.
- zielona
- biała
- niebieska
- żółta
2. Zabronione jest zdejmowanie oznaczen przydzielonej strony.
3. Medycy oznaczeni są dodatkowo czerwoną taśmą.

Amunicja i pirotechnika
1. Nie wolno doładowywać magazynków w obszarze działań - wolno robić to jedynie w bazach lub w punktach wyznaczonych w scenariuszu.
2. Dopóki znajduje się ona w magazynkach, wolno posiadać przy sobie naraz dowolną ilość amunicji.
3. Dozwala się pirotechnikę, dopóki nie zagraża ona bezpieczeństwu zdrowotnemu innych uczestników.
4. Najsilniejsza petarda, jakiej można używać w granatach to k206
5. Granaty nie mogą zawierać części metalowych ani ciężkich zatyczek (gips, zaprawa klejowa, cement itd.)
6. Świece dymne tylko i wyłącznie bezogniowe
7. W granatach hukowych limit decybeli równy 150db.
8. Granaty produkowane od podstaw (nie na bazie petardy, a własnej mieszanki) dozwolone wyłącznie po konsultacji z organizatorami.
9. Miny pirotechniczne dozwolone wyłącznie po konsultacji z organizatorami.
10. Dozwala się miny dźwiękowe - po zdetonowaniu, uczestnik który aktywował minę jest uważany za martwego i nie może być leczony. Musi odczekać 15 minut w miejscu śmierci przed udaniem się na respawn.
Repliki ASG - Akcesoria
http://www.defcon.com.pl
Serwis wypożyczalnia replik
Avatar użytkownika
M
Administrator
 
Posty: 5593
Dołączył(a): 18 maja 2007, 21:01

Powrót do Strzelanki ASGW/SOIA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron